BESTÄLL GRATIS EMBALLAGE FÖR SÄKER KLOCKSERVICE OCH REPARATION

Urteknik är en auktoriserad och professionellt utrustad serviceverkstad med lång erfarenhet av klockservice och reparation av lyx- och vintageklockor. Vi är specialiserade på exklusiva varumärken som Rolex, Tag Heuer, Omega, Certina, Tissot, MALM, Ebel och Longines.
Så fungerar vår tjänst

När du beställer vårt kostnadsfria emballage skickas det tryggt hem direkt till din brevlåda.
Paketet innehåller:

  • Ett serviceformulär där du anger felbeskrivning eller önskad service av din klocka.
  • En returfraktsedel försäkrad upp till 50 000 SEK

På så sätt kan du enkelt och säkert skicka din klocka på service eller reparation till oss. Är din klocka värderad till mer än 50 000 SEK? Kontakta oss innan du skickar, så ordnar vi rätt lösning.

Viktigt att veta

Vi utför batteribyten endast i samband med större service eller reparation. För enbart batteribyte i din klocka rekommenderar vi att du vänder dig till en lokal urmakare.

Viktigt att tänka på:

För god ordnings skull, fotografera din klocka och dokumentera befintligt skick innan du skickar den.

Försändelsen är försäkrad med bifogad returfraktsedel upp till ett värde om 50 000 SEK. Skickas försändelsen med en annan leveransmetod än den som är försedd utav oss är avsändaren själv ansvarig för försändelsen.

Är din klocka värderad till ett högre värde än 50 000 SEK, kontakta oss på förhand.

Se till att klockan är paketerad väl på ett stöttåligt sätt och tillsammans med serviceformuläret. Lägg eventuella lösa delar i exempelvis en zippåse.

Emballaget rymmer 1-2 klockor.

Skicka inte klockan i sin originalask. Använd det hemskickade emballaget.

  1. När din klocka anlänt till vår verkstad registreras den i vår serviceportal. Du får då ett mejl med instruktioner hur du skapar ett inlogg i portalen där du därefter kommer kunna följa serviceprocessen.

  2. Efter en av våra urmakare har analyserat din klocka får du ett kostnadsfritt och förutsättningslöst kostnadsförslag för den nödvändiga och rekommenderade servicen.

  3. Efter godkänt kostnadsförslag påbörjas servicen.

  4. När servicen är genomförd och klockan har klarat tester och kontroller blir du kontaktad på nytt angående betalning. Efter erhållen betalning skickas klockan åter till dig.

Vi byter endast batterier i samband med större reparationer och service. Om du enbart behöver nytt batteri i din klocka hänvisar vi dig istället till din lokala urmakare.

Önskar du lämna in eller hämta din klocka i vår verkstad krävs ett förbokat besök. Kontakta oss i så fall på service@urteknik.se för att boka in en tid.

Så skickar du din klocka:

All service genomförs i trygg, kontrollerad miljö av utbildade och specialiserade urmakare. En service görs i flera steg.

Så genomförs service